Erfarenheter av xcr 600 sp?

xcr600

Medlem
20 dec 2006
44
0
1
Nån som har erfarenhet av Polaris xcr 600 sp, alltså agressive chassit, mest motorn jag är intresserad av, pålitlighet går bra?

Är ju så att ramlagren skurit på min xcr 600 med xlt motorn o nu funderade jag att sätta i en sån som har trippelpipor orginal, men hur pass bra passar den? Är det bara bolt-on eller att borra nya hål i fästena?
 

bubbo

Medlem
5 jan 2009
10
0
1
Östersund
Jag tog xltmotorn från en xcr 600- 96 (IFS) och satte den i ett chassie från xcr 600- 97 (IFS extra). Det är olika chassin, vad de heter vet jag inte.
Motorn passade rakt i. Det enda som inte stämmer helt 100 är avgassystemet. Jag använde avgasfästena i chassiet och fick då ta bort en gummikudde och förlänga och vinkla om slutröret från slutburken. Kapa och svetsa om, mer är det inte.
 

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
Nån som har erfarenhet av Polaris xcr 600 sp, alltså agressive chassit, mest motorn jag är intresserad av, pålitlighet går bra?
Jo då, pålitligheten var iaf klockrent bra på den min släkting hade. Inte några problem eller haverier alls under de år han hade den.
 

xcr600

Medlem
20 dec 2006
44
0
1
Ok Låter ju bra! Men nu lutar det åt att jag köper en xlt istället som jag tar bottendelen av och sätter på xcr cylindrar,gasare och trippelpipor!
Borde vara exakt samma bottendel, rätta mej om jag har fel?