Erfarenheter skidor Nytro

hala00

Medlem
27 nov 2009
18
0
1
Hej!

Jag har själv en RTX förlängd till en XTX med BilletX kit. Denna skall nu berikas med nya skidor. Originalskidorna passar ju inte så bra för crossover-användning. Maskinen blir lite "vinglig" i snö, speciellt när andra familjemedlemmar skall köra utanför leden, den sjunker gärna ner, och en aktiv körstil krävs!

Jag vill alltså ha skidor som flyter lite bättre i snön, utan att ta bort allt för mycket ledförmåga. Finns det några bra skidor som fixar detta? Vad har ni för erfarenheter av skidor på nytron?

Tacksam för alla tips! :)

leijon_

Välkänd medlem
2 jan 2007
270
0
16
33
Östersund
Antingen Yamahas MTX skida eller ett SLP PP skulle jag säga. Dessa är ganska lika varandra och gör inte bort sig varken på led eller i snö.

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Kör med MTX skidan och är helnöjd. Stora fördelen är att styrstål och bågar passar ifrån orginalskidan. Dom styr mycket bättre på led så man kan köra med mindre tryck i framdämparna vilket ger bättre komfort och stabilare på led.

hala00

Medlem
27 nov 2009
18
0
1
Tack för alla svar! Har hört av någon att CA Pro MTX verkade vara fina till Nytron, men de kostar ju en hel del...

Om man går på Yammas egna MTX så vore det ju kanon att kunna använda styrstålen och bågarna från de skidor jag har! :) Någon som vet vad dessa brukar gå lös på?

Skotern ska snart in på första service, har gått cirka 60mil nu, så då kanske de får slänga på MTX skidorna då! :)