Evo3

MatteF1

Rookie sledder
1 jan 2000
10
0
0
Är det någon mer än jag som upplever att fotstöden är veka på evo3-chassit.
Funderar på att köpa förtärkningar från Edh.
Vad tror ni?
 

Daso76

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Var då???

Var får man tag i dessa?? Har själv funderat på att göra "fishbone"-förstärkning". Har ett företag i stta´n som skär ut med laser, efter önskemål. Men det blir väldans dyrt att göra bara en... Finns det någon annan som är intresserad tror du??? Det blir ju mindre halkigt också, sen så håller ju boogieinfästningarna bättre!!!
 

MatteF1

Rookie sledder
1 jan 2000
10
0
0
Förstärkningar

Lars-Johan Edh säljer 2 typer.
Typ1 utan tunnelförstärkning.
Typ2 med tunnelförstärkning.
Kolla på http://www.edhsskoter.sehttp://www.edhsskoter.se</a>/

Dom ser väldigt bra ut.

Har även snackat med Bombardier som har rekomenderat dessa.
 

Daso76

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Skillnad!!!

HAr satt förstärkningarna som går en bit upp på tunneln. Vilken skillnad! Men jag funderar på att slå in stål i fotstöden (böjen). Då har jag byggt mig ett järnspett...
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
jag gjorde som så...............

Själv har jag en MXZ & en Lynx G-typ som fotstegen började "svanka" på & jag skjöt i rostfria rör i kanten där dom är upprullade.
Stadigt ujjja,vikten ?ja,ja men det håller ju.
Det gjorde däremot inte trailingarmen i helgen,den är ju för fanken bara i 1mm plåt å inte finns det pirat heller till Lynxen.
Jo rutan gick den åxå å den finns inte heller som pirat. FÖRBANNADE STUBBJÄKEL.
 

MatteF1

Rookie sledder
1 jan 2000
10
0
0
Trailingarm

Larsson!
Ang. trailingarm .Kolla med Stenmarks Maskin i Tärnaby.Har sett att dom har reat några Lynx trailingarmar,osäker om det var till G-typen men kan vara värt att kolla.
Var glad att armen vek sig och inte chassit.
 

runko

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Fishbone Evo 3

Har en 600-01,Förstärkningar av fotstöd ska åf-aren montera vid första service.....Det gjorde dom iallafall på min maskin,Samtidigt böt dom ut bakre nedre stötdämparaxel.och gjrde om boggieskenorna....det är upp till varje åf att avgöra om det kan tänkas bli hård körning, Generalagenten för Lynx i sverige sa att detta skall åtgärdas vid service om det behövs... Snacka med din åf...Lycka till!!!