Exciter köpa?

virtala

Medlem
17 apr 2009
44
0
1
Piteå
Hej är ute efter en första skoter och har hittat en yamaha exciter 570 , 89 för 7000 kr som jag är sugen på.

Annonsen lyder såhär.

Pris: 7000kr. Luleå: Visa var.

styrhöjare med pivå(för att kunna ändra vinkel)
bender pipa
nya kolvar
ny packningssats
ny vattenpumpsrem
öppna filter

originaldelar medföljer

säljes för 7000:- eller bytes, bytesvärde något högre

( Han har mailat mig och sagt att det sitter på en ny matta med 25mm kammar.)

Ska jag slå till och köpa den eller vad tycker ni? Vad är bra/ dåligt med exciter??

Tack på förhand !!!! ;)

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Är du ute efter en skoter med mycket driftsäker motor men helt utan komfort så är det där skotern för dig.

Hade en 91:a (EX II:a) som gick hur bra som helst men i farter över 80 km/h så var det mer spännande än värsta Hitchcock-filmen. 91:an hade dessutom den s.k. SRV-boggin som på den tiden skulle vara det bästa som fanns. Det tillsammans med den urusla TSS-framvagnen bidrar till något av skoterhistoriens sämsta komfort, marginellt bättre än B.L.A.D.-framvagn och rullboggi.

B

Biosteel

Är du ute efter en skoter med mycket driftsäker motor men helt utan komfort så är det där skotern för dig.

Hade en 91:a (EX II:a) som gick hur bra som helst men i farter över 80 km/h så var det mer spännande än värsta Hitchcock-filmen. 91:an hade dessutom den s.k. SRV-boggin som på den tiden skulle vara det bästa som fanns. Det tillsammans med den urusla TSS-framvagnen bidrar till något av skoterhistoriens sämsta komfort, marginellt bättre än B.L.A.D.-framvagn och rullboggi.
haha du borde bli skoterförsäljare :beer::rock::p