färgkod arctic grön?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Är det bara lite bättring så går du in till din ÅF så fixar de en bättringsflaska åt dig.

Ska du lacka mycket så kommer du åka på lacka alltihopa, för oavsätt vad någon kommer skriva här så "finns inte" den färgkoden.

Men någon kan säkert hjälpa dig med en snarlik kod, men då måste du ju såklart lacka hela.
 

troj

Aktiv medlem
30 nov 2014
52
0
1
norrland
Var inne nos min lokala handlare idag och dom hade ingen färg att uppbringa över huvud taget...
/
M
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Det verkar som om de enda skotertillverkare som finns med i de vanliga billacktillverkarnas färgkartor är Ski-Doo och Yamaha... ?!
Det kanske kan vara idé att ta upp frågan på nåt forum där billackerare hänger, t ex http://lackguiden.forum24.se/ .
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Finns flera som skjutit färgen hos färghandlaren, men då arctics färg inte finns på kartan så kommer du som bäst "i närheten".

Byt handlare om han inte kan fixa lite bättringsfärg (notera att jag bokstavligen menar bättringsfärg, alltså nagellacksstor flaska/burk med liten pensel i locket)
 

Mandelmassa

Välkänd medlem
26 mar 2013
201
5
18
I hjärtat av Norrbotten
Lackade om min frontbåge och var in på en lackbutik och dom tog fram en wv färg som matchade om det finns intresse kan jag kolla färgnummret från burken.
så det borde funka om inte annat att gå till en vag butik för ett lackstift el flaska,kanske är billigare?

Var i garaget och passade på att kolla
L62Y VOLKSWAGEN Signalgrön
 

troj

Aktiv medlem
30 nov 2014
52
0
1
norrland
Vilken årsmodell har du på skotern? När man tittar på AC sidan med färger så verkar det ju finnas typ 3-4 olika gröna färger genom åren...:/....vore inge roligt
att få fel "grön"...
/
M
 

troj

Aktiv medlem
30 nov 2014
52
0
1
norrland
då kan jag köpa en burk av den som mandelmassa rekomenderade:)


Det jag stör mig på är att min lokala handlare inte ens kan tillgodose
en original "burk" när det defakto finns
/
M