för/nakdelar med f7 snopro 2005

kjj123

Aktiv medlem
17 okt 2010
50
0
1
umeå
jag har funderingar på att införskaffa en f7a, undrar bara om det är en bra skoter och om den är känd för att gå sönder eller inte.

MvH jonathan!
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
visst är det en bra skoter, hyffsat smidig och lätt och bra med skjut i motorn
sekundär variatorn på dom verkar vara ett känt problem, att helixlocket spricker och rullarna i sekundären blir slut, samt att bussningarna också blir slut.

kolla efter hårfina sprickor i skenorna på boggien, där den är som smalast, brukar oftast vara småa där. men de avhjälper man med en förstärkare om man vill vara på säkra sidan
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Vad jag vet så finns det inga förstäkare som passar direkt bolt on till f7an, utan bara universal, så antingen får man villverka själv eller modifiera om nån annan förstärkare.
 

kjj123

Aktiv medlem
17 okt 2010
50
0
1
umeå
ok. då har jag bara en fråga till på ett ungefär hur stor skillnad kommer det va att köra en f7a istället för enduron 600a jag äger idag?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Skillnaden motormässigt kommer bli som natt och dag, enda nackdelen mellan modellerna (enlig vissa) är väll att du inte kommer ta upp han på rullen lika lätt som du kan med enduron.

En annan nackdel med 05an är att det inte finns någon oljepåfyllning till diamondriven, utan man måste fylla på via oljetapps pluggen.

I övrigt, en kanonmaskin=D
 

kjj123

Aktiv medlem
17 okt 2010
50
0
1
umeå
tack för svaren! skulle du kunna länka en hemsida till förstärkningen på skenorna vore ritkigt schysst! körställningen blir väl lite mer att man ska stå också på f7an jämfört med enduron?
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
tack för svaren! skulle du kunna länka en hemsida till förstärkningen på skenorna vore ritkigt schysst! körställningen blir väl lite mer att man ska stå också på f7an jämfört med enduron?
bengans tror jag har förstärkningarna. kostar typ 500 spänn. Om du bestämmer dig för att köpa en F7a, jag lovar du blir inte besviken. Kanonskoter!
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
f7an går mkt hårdare än en enduro 600,
Rullekörning är inge problem på f7erna, speciellt inte om du tar bort klackarna

har också sätt några förstärkare på bengans, låg på blocket ett tag men tror inte dom är kvar.

sett dit en lagom hög styrhöjare så har du bra körställning, när du står är de samma som rev i princip..
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
dom finns kvar på bengans, 495:- paret.

Håller helt klart me ProSled. Tar du bort klackarna i boggin så äre inga problem att få den upp på rullen! :)
 

kjj123

Aktiv medlem
17 okt 2010
50
0
1
umeå
tack så mkt för dessa svaren och snart inom en kort framtid kanske det läggs in en bild på en införskaffad f7a ;)