Förlänga Yamaha boggie.

p7100

Medlem
9 dec 2010
44
0
1
säffle
Har en yamaha viper 02'a och funderar på att förlänga den så ja kan köra med 365 matta.
Undrar, är detta värt pengarna? Många påstår att Proaction boggie är näst intill värdelös? Men är inget sugen på att byta boggie utan vill köra med jag har och förlänga då det är brist på leder här jag bor. Var lite tufft att flyta fram i djup lössnö i vintras märkte jag.


Förresten är en orginal viper 307 lång????

Mikael
 

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
jo det blir enorm skillnad att förlänga, om det är värt pengarna kan du bara själv bestämma. själv tycker jag det var värt att förlänga min yamaha. ja vipern är 307 orginal :)
 

p7100

Medlem
9 dec 2010
44
0
1
säffle
Jaha nu till ytterligar en fråga. Är ju inte bara bara detta:mmph:. Kan jag satsa på lifted tail elelr vanliga förlängnings skenor??
 

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
det kan jag inte svara på men borde bli bättre ledegenskaper med lifted än vanliga och bättre lössnöegenskaper med vanliga OBS bara mina funderingar är inte helt säker på det så nån annan kunning får fylla i. skulle själv satsat på vanliga :)
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Köp lifted tail! Tanken med dom är att det ska kännas nästan som en kort maskin efter leden samtidigt som du har kvar lössnöegenskaperna.
En maskin som är 365cm utan lifted tail blir ganska bångstyrig efter leden, speciellt om du ska ha höga kammar.