Förlänga ZR 800

Tobbelindholm

Aktiv medlem
10 nov 2012
70
0
6
Örebro
Tänkte förlänga min ZR 800 för att få den lite mer mångsidig. skulle behöva tips på hur jag löser det bäst? någon som förlängt en ZR någon gång? är ganska ny när de gäller skoter så ni får gärna förklara om de är lönlöst eller om de går att lösa på något vis!

tacksam för svar!
 

EmilBergstrom

Aktiv medlem
27 nov 2010
80
0
6
finns färdiga förlängningskitt till boggien, sen måste du byta matta, och möjligen förlänga bandtunneln.
 

Tobbelindholm

Aktiv medlem
10 nov 2012
70
0
6
Örebro
Har läst att man kan göra en boggie setback, då man får lite bättre attack vinkel för djupsnö, vad innebär det? Förlängnings kitt har jag kollat lite på med! Ska jag satsa på 345 eller 365?
 

Tobbelindholm

Aktiv medlem
10 nov 2012
70
0
6
Örebro
har fått tag i skenor så ja gör om min men tänkte aven flytta bak den lite och försöka få på en 44 kam men vet inte om de går, ser tajt ut..
 

EmilBergstrom

Aktiv medlem
27 nov 2010
80
0
6
såga en kloss som är 44mm hög och så rullar du igenom där du tror att de blir för trångt så prövar du så.
 

Tobbelindholm

Aktiv medlem
10 nov 2012
70
0
6
Örebro
Fick tag i en montaincat cat boggie som jag provade att montera i orginalfästeja fram i mitt chassie, det passade inte alls bra. Skenorna räcker i mellan drivhjulen.eftersom jag skaffade en 365 matta behöver jag ju flytta bak allt lite. Frågan är hur mycket bak behöver jag flytta boggien om jag har en 345 boggie och 365 matta? Samt hur vet jag vilken höjd jag ska borra de nya fäst hålen fram i chassiet? Att ta samma höjd som de gamla funkar ej då jag redan provat och får mattan att ta i tunnelbalkarna...