F5 -03 eller endur 500sp -03?

Sebraseb

Medlem
21 dec 2005
24
0
1
Finland
Jag går i tankarna på skoterbyte, valet står mellan en f5-03 och en enduro 500sp-03. Samma prisklass, miltal, skick båda två. Vilken ger mest för pengarna? Ekonomi, driftsäkerhet m.m. Kom med era synpunkter!

//Sebastian
 

2SLOW4ME

Ny medlem
4 aug 2006
4
0
1
Enduron så klart
+ Grymma dämpare + breda förstärkta fotsteg = tål en hel del, rapp för att vara en 500
- Precision skidorna, bra på hårdare underlag, inte annars. Men skidorna går ju att byta.
 

Sebraseb

Medlem
21 dec 2005
24
0
1
Finland
Jag var faktiskt mer inne på f5 an eftersom den känns mycket "nyare" med sitt nya chassi, motor m.m Lynxen verkar vara mer säker, beprövat koncept.... ligger i valet och kvalet. Utseendemässigt vinner f5 an anser jag men körmässigt vet jag inte. Vad tror ni?
 

JeppeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
164
0
6
38
Sikfors
www.jeppek.net
Enduron så klart
+ Grymma dämpare + breda förstärkta fotsteg = tål en hel del, rapp för att vara en 500
- Precision skidorna, bra på hårdare underlag, inte annars. Men skidorna går ju att byta.
Gick inte Lynx ifrån Precission skidorna 03, eller var det 04?

Angående din fråga skulle jag nog valt F5an då du får ett nyare och mycket skönt chassi. Det är absolut inget fel på Lynxens chassi men det har ju några år på nacken. Så F5an känns modernare också har den en riktigt pigg motor.

/Jeppe
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Jag var faktiskt mer inne på f5 an eftersom den känns mycket "nyare" med sitt nya chassi, motor m.m Lynxen verkar vara mer säker, beprövat koncept.... ligger i valet och kvalet. Utseendemässigt vinner f5 an anser jag men körmässigt vet jag inte. Vad tror ni?
Ja f5an "ser" ju snyggare ut men jag tror att lynxen är mer driftsäker maskin ...