F6 -05, bättre utväxling.

Sebraseb

Medlem
21 dec 2005
24
0
1
Finland
Hej

Vad är bästa alternativet för att få en f6 -05 DD, att bli rappare på gasen dvs. bättre acceleration och gassvar? Är annan utväxling i DD att föredra eller variatorkit? Är det nödvändigt med variatorkit vid t.ex. byte till m7 DD utväxling eller funkar det med endast ändrad utväxling?

Original uppsättningen verkar vara lite väl anpassad för hög toppfart.

mvh.
Sebastian
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag satte M7 drevning på min F6a och det blev ganska stor skillnad. Sen fixade PFracing till variatorerna med Heavy Hitters ställbara vikter, fjäder och shift assist och då blev det enorm skillnad.
M7 drevning är helt klart värt pengarna. Körde 1-2 veckor med M7 drevningen och den var original i variatorerna och det funka klockrent det också, ingen övervarvning eller nått sånt.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
polarn satte m7 drevning i sin F7a..den gick knappt å köra sen:p skidorna stod upp överallt typ:)

antar att de blir typ samma på din isf
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
polarn satte m7 drevning i sin F7a..den gick knappt å köra sen:p skidorna stod upp överallt typ:)

antar att de blir typ samma på din isf
Är lite mer kräm i en F7an än i en f6a. Sen beror på hur man är med tummen också. Självklart reser den om man ger järnet direkt. Men min F6a har då haft lite små problem att gå på rullen. Dock kan det vara pga dåligt fäste med 35mm mattan och att jag har så aggresiv variator kalibrering.