fast kilad avgasport

j0nteee

Välkänd medlem
18 nov 2006
158
0
6
Gällivare
min skoter började gå dåligt nu i helgen när vi var ute och körde, och eftersom att jag redan läst ett inlägg om avgasportarna så blev man ju paranoid.(inlägget handlade om avgasportarna som sitter i 800:an brukade gå sönder på grund av nått ?) så jag for till den lokala åf och han sa att jag skulle skruva lös portarna och rengöra dem från allt slagg.

nu till problemet, den enda gled ut och in hur enkelt som helst, men den andra fick jag slita ut för att den skulle komma. visst det var mycket skit på dem, men inte var det väl det som gjorde att den satt fast ?

såg i det förra inlägget om rostfria portar, kan det vara en fördel att byta till dem ? (motorn än en -03:as 800:a)

sen tänkte jag höra ifall någon som har en Polaris 800 med vforce3 kunde försöka förklara till mig hur stor skillnaden blivit :D funderar på att köpa sådana, men jag vill ju först veta ifall dem som redan har vforce3 är nöjda.

tack för svar / Jonte

Rmk800

Välkänd medlem
19 nov 2005
120
0
6
Skellefteå & Svansele
Hej! jag har en Rmk 800 -04 å jag monterade dit Vforce3 på den i vinter, å jag är då helnöjd.. jag tycker då att det vart större skillnad.. fast jag vet ju inte har även bytt till en Mbrp slutburk + att jag bytte fjäder i primär variatorn, jag bytte vikterna i fjol till 70-71 g men då tyckte jag inslagsvaret vart så lågt därför bytet av fjädern i vinter + att jag flyttade ner nålen ett hack..

j0nteee

Välkänd medlem
18 nov 2006
158
0
6
Gällivare
okey, och ingen ombestyckning krävs ? nej men jag har också v-kitt och slp pipan är på väg : ) tillslagsvarven ligger runt 5000-5100. vad får du ut av att flytta ner nålen ett hack ?