fixa glapp styrning?

tonyb006

Välkänd medlem
3 dec 2010
272
0
16
nykarleby finland
någon som har tips på hur man enklast fixar detta på arctic cat f6? spindlarna glappar så dom tätade jag med vaselin men skotern har en tendens att börja vingla över hela leden i lite högre hastigheter. Tror det kan bli ännu värre nu när jag monterat nya SLT skidor.. någon annan som har lika problem med sin skoter?
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Förmodligen glappar alla dina styrleder lite, vilket i sin tur gör att styret kan glappa mycket..
Även hålen/bussningar i skidorna kan ha tappat form och glappa..
När du säger att spindlarna glappat och du fixat det med vaselin förstår jag inte riktigt, men antar att det är bussningarna i spindeln som är dåliga? Och då rekommender jag dig att byta dom istället för att försöka lösa problemet med vaselin:)
Kolla även överfallet runt styrstången, kan ev behöva slipas ner lite för att greppa bättre runt stången, har inget med glappet fram till skidorna att göra dock!
Sen låter det nästan som att du hade behövt göra en skidinställnig?
 

tonyb006

Välkänd medlem
3 dec 2010
272
0
16
nykarleby finland
det är fullt möjligt att styrlederna är glappa.. har inte kollat så noga.. men spindlarna glappade upp och ner som om det vore bort en shims bricka eller något och var helt torr på vaselin. så dom blev tätare med vaselin.. men det är ju inte en långsiktig lösning. skidorna och styrstålen och fästena är nya så dom borde inte glappa. skidinställnig?? hur menar du då? att ställa på spindeln eller? krökte en a arm en gång så det kan nog vara att dom inte är i linje efter bytet..
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Problemet är väl att du inte får till rätt toe out om det glappar. Så du borde få först fixat glappet och sen kolla så du har rätt toe out
 

tonyb006

Välkänd medlem
3 dec 2010
272
0
16
nykarleby finland
Problemet är väl att du inte får till rätt toe out om det glappar. Så du borde få först fixat glappet och sen kolla så du har rätt toe out
jaa to seir he! vi ska sii no ho myki pengar vi ork sats nameir i hande. bara vi sko få na snö så ska vi sii ho an beteer se så får man sii san vann man böri! Do kan vel nyykabi dialektin enno??;)
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
jaa to seir he! vi ska sii no ho myki pengar vi ork sats nameir i hande. bara vi sko få na snö så ska vi sii ho an beteer se så får man sii san vann man böri! Do kan vel nyykabi dialektin enno?

ja du säger det! vi ska se hur mycket pengar vi orkar satsa nameir i hande?!? Bara vi får nå snö så ska vi se hur den beter sig och då får man se sedan var man börjar. Du kan väl Nykarleby dialekten ännu?

Gissar jag att det står
 

tonyb006

Välkänd medlem
3 dec 2010
272
0
16
nykarleby finland
jaa to seir he! vi ska sii no ho myki pengar vi ork sats nameir i hande. bara vi sko få na snö så ska vi sii ho an beteer se så får man sii san vann man böri! Do kan vel nyykabi dialektin enno?

ja du säger det! vi ska se hur mycket pengar vi orkar satsa nameir i hande?!? Bara vi får nå snö så ska vi se hur den beter sig och då får man se sedan var man börjar. Du kan väl Nykarleby dialekten ännu?

Gissar jag att det står
exakt!!:)