fler dubbelbandare??

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Hur många dubbelbandare har vart med igenom tiderna?
Och finns det dubbelbandade skotrar i produktion i dag, förutom "Alpina"?
Dom jag känner till...

Ski doo
Rd-8
Rd-64
Alpine
Invader
Valmont
Elite
Alpine 2

Ockelbo
Trioman 290-1
Trioman F 400-2
800
8000

Aktiv
Blå
Nalle
Grizzly
SC-20

AMF
Modell-27524
Modell-26820

Rajd
? vad dom nu hette ?


Men finns det fler igenom tiderna?

_______________________________________
:D Dagens maskiner (vad jag vet) :D
# Som är i produktion #

Alpina sherpa
Alpina
 
Last edited:

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Såg en sån i Finnland i vintras, hette Sherpa... Rikttigt fet modell!

http://www.alpina-snowmobiles.com/PagSherpa.htm
Alpinan har jag sett för LÄNGE sen och den är ganska så mkt större än Ski doos skotrar och den har dubbla 50cm breda band och någe konstigt upphängnings system. Har Peugot motor med insprutning. Väger ca. 480kg (500 pounds)
När jag såg den sist så fanns det bara en maskin men det värkar som om att det ökar med dem.

Eliten glömde jag (ärligt)

MxZ är nog den allra fulaste och enligt mig så gills den inte som en dubbelbandare =)
Det samma är det med Fyrhjulingen där, det gills inte liksom.....

Och den där lilla vita ser lite farlig ut om man tänker på att om man välter så knäcker man garanterat nacken, men den lär ju inte väga mkt heller.

Men finns det fler arbetsmaskiner :D Skulle vela veta vad Rajdens modeller heter, har kliat mej själv i skallen om modell namnen där....
 
Last edited:

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Alpinan har jag sett för LÄNGE sen och den är ganska så mkt större än Ski doos skotrar och den har dubbla 50cm breda band och någe konstigt upphängnings system. Har Peugot motor med insprutning. Väger ca. 480kg (500 pounds)
När jag såg den sist så fanns det bara en maskin men det värkar som om att det ökar med dem.

Eliten glömde jag (ärligt)

MxZ är nog den allra fulaste och enligt mig så gills den inte som en dubbelbandare =)
Det samma är det med Fyrhjulingen där, det gills inte liksom.....

Och den där lilla vita ser lite farlig ut om man tänker på att om man välter så knäcker man garanterat nacken, men den lär ju inte väga mkt heller.

Men finns det fler arbetsmaskiner :D Skulle vela veta vad Rajdens modeller heter, har kliat mej själv i skallen om modell namnen där....
Om den väger 500pounds väger den strax över 250kg...
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
jaja men skit samma, såg inte ens hur tusan det var :D Men det var på en annan hemsida jag läste att den vägde strax under 480kg, såg inte fören nu att jag skrivi fel... :eek: hehehe..... Men det är väll mänskligt att göra bort sig va... eller :eek:
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Fanns det inte en usa model som man satt bakom motorenheten som hade dubbla mattor så det blev typ midjestyrning nån som sett en sån men hittar jag en bild så fixar jag en länk till sidan.