Flying nun

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Hej, jag började skruva min rev 440x -04 i veckan o hittade an massa trevliga sprickor i min flying nun. Har ni någon bra webshop i swe som råkar ha sånna grejjer liggandes ? Dom kostar 360 euro i Finland hos åf, vilket rån :S

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
det där är ett standard problem ,hårda dämpare ,landa på ena skidan .jag har sett dämpare dra genom huven."but you know ,i just landed on the boggie instead"så sa Brett Turcotte i Gällevare efter Race Of Nations.

borde gå att hitta i sverge,det huserar garanterat ett helt gäng crossåkare på detta forum som kan hjälpa dej ,annars e det nog bara att handla i finland

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Började fundera på att svetsa sprickorna o förstärka med 5mm alu på kritiska punkter, borde bli 3 ggr starkare än original. BTW förstärkningalu nitas dit med stålnitar.. samt karosslim. dom har nog landat en del på högra sidan med den för den har även spruckit i a arms infästningen som sitter på själva skotern (ej på flying nun) samt i vecket längst mot nunnan framför bromskivan.. kanske slänger upp bilder på fixandet sen !

schizoo

Välkänd medlem
29 okt 2008
148
0
6
Ursäkta, kanske lite löjlig fråga, men vad är en flying nun? :confused:

Aldrig något jag har hört talas om.. Lägg gärna upp bild. :rolleyes:

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Ursäkta, kanske lite löjlig fråga, men vad är en flying nun? :confused:

Aldrig något jag har hört talas om.. Lägg gärna upp bild. :rolleyes:
Den del som sitter längs fram i chassiet och som a-armarna är fäst i.