Fråga gällande boggiehjul

slixz

Medlem
14 sept 2017
8
2
3
Åkerberga
Hej,

Jag har en enkel fråga till er som har hållit på och skruva skotrar sedan nappflaskan kallna, jag har en -16 axys rmk pro som jag har tagit ner boggien för att byta slides. Ser nu att de främre små boggihjulen som främre dämparen fäster i glappar rätt friskt. Är detta ett normaltillstånd eller bör man byta dessa?

Se länk: [video]https://www.dropbox.com/s/6jebsxo66gsdtmf/2017-09-13%2017.32.19.mov?dl=0[/video]
 
Reactions: ollebullzor

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.100
912
113
Stora Blåsjön
Sådär glapp är dom nästan när dom är nya också. Men kolla själva lagret också för säkerhetsskull för dom där små hjulen får snurra väldigt snabbt så dom håller inte så länge..
 

slixz

Medlem
14 sept 2017
8
2
3
Åkerberga
Jag plocka lös axeln och lagren verkar det inte vara nått fel på, lite tilltuffsade hjul bara. Me tanke på att de tydligen kostar dryga 500 lappen styck så får det sitta kvar ett tag till.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Exakt som asker skriver så är dom mer lr mindre så där glapp när dom är ny. Tror allting i form av hjul och lager lever ett hårt liv där framme. Mattan piskar rätt friskt där när man drar rullekörningar, eller vid eventuellt slappt spänd matta.