Freeride ny eller begagnad?

denka1

Medlem
30 jan 2013
24
0
1
hallen
Hej,

sugen på en ny skoter men har som kört fast i mina tankar vad är mest värt och hur stor skillnad är det egentligen?

Ska man köpa en g5 chassit Freeride. Eller ska man köpa en 21 eller 22 med gamla chassit som har gått ca 100-200mil? Vad hade ni gjort?
 
Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Självklart en G5, de ändringarna de gjort gör den nästan lika bra som en polaris, fast med trevligare motor :)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Plånboken avgör.
Hade nog gett mig på att ringa runt och skambjuda på kvarvarande 23or nu sommar, (och ju snarare desto bättre).
Det var min ursprungliga tanke men då "åkte jag på" en -22a med 30 mil på mätaren i vårvintras och kunde inte hejda mig.

Priser en bra bit under blocketnivå bör gå förhandla fram nu tycker jag, särskilt på demomaskiner där handlaren normalt sett fått bra inköpspris. Tänker att en 23a med måttliga mil borde gå få loss för någonstans ner mot 150k nu så handlaren får loss pengar till somrigare varor.
 

denka1

Medlem
30 jan 2013
24
0
1
hallen
Tycker inte det finns någon begagnad till bra priser. Har fått ett pris på en ny på ca 180tusen, och det är ungefär det som dom begagnade på blocket ligger ute för.