Fusion 900 Vs. Pro-XR 800... ?

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
HEJ,,, jag står i valet om en fusion 900 nu och undrar om den tuggar remmar nu när den är uppgraderad till 06 motorkuddar och nåt annat var det vad ska jag gjöra köpa den eller vad????
 

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
Sv: ,,HJÄLP,,

HEJ,,, tack för ditt svar robin men nu hittade jag en proxr en kompis sa att den var bättre för jag har några meter och timmar på crossbanan och gjillar att busa med skotern är detta ett bätre alternativ eller:confused:
 
R

Robin

Sv: ,,HJÄLP,,

poxren är helt klart en mycket bättre "bus" maskin och bjuder till mycket mera lek. Hade alla gånger valt den framför fusion.

//robin
 

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
Sv: ,,HJÄLP,,

TACK,, så ***** mkt robin. men du en del säger att prox2 ans 700 spöar prox xr 800 och vet du nå nackdelar om dom här maskinerna:confused:
 
R

Robin

Sv: ,,HJÄLP,,

Pro xr 800 har ju mer framåtflyttad styrstång osv gämfört med x2an.
Sen har ju x2an lägre och mjukare dyna.
Tror att maskinerna går ganska jämt med varanda, beror nog mest på föraren.
Men pro xr 800 är definitivt mycket "råare" är x2an.

/Robin
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Pro-XR 800

Står du i valet mellan en Fusion 900 ( 2005 ) och en Pro-XR 800 ( 2004 ) så är svaret super givet !!!

Pro-XR 800 spöar skiten ur den övergödda Fusion 900 överallt !!


OBS !! : Kom dock ihåg att alla Pro-XR 800 är dåligt kallibrerade/inställda ifrån fabrik vilket leder till att man måste justera in dem för att få dem att gå 100%'igt.
Mao. är den helt standard i variatorer och förgasare så går dem inte speciellt bra.



.
 
R

Robin

variator också? brukar inte polaris vara ganska bra på att kalibera dem från fabrik, dock är näst intill alla nya polaris (-00 uppåt) fett bestyckade.

/Robin
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
2 stroke är det inte pro x2an som fått mycket dålig kritik för att vara dåligt kalliberad från fabrik om jag inte minns fel fasst det kanske bara var dämparna eller :D ?
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
Både XR och X2 är helt värdelöst kalibrerade från fabrik, framför allt i dämperiet, variatorerna och alla andra fabrikationsfel som finns. Dock tycker jag att min X2 800 funkar bra med originalbestyckningen i förgasarna, eller ja, jag upplever den långt ifrån slö iaf. Kan variera lite från maskin till maskin med bestyckning.. I fjälls gick min kanon med 430 main, skulle dock behöva lite lägre på lågfarten där också. Men här vid havsnivå kan jag inte gå ner mer för då blinkar DET lampan..
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Nöjesmaskiner

2stroke är det inte Pro-X2'an som fått mycket dålig kritik för att vara dåligt kalliberad från fabrik om jag inte minns fel fast det kanske bara var dämparna eller :D ?

Lite grova trix....

Pro-X2 / XR 800 ( 2004 )

Förgasare : X2 & XR har lika munstycken ifrån fabrik och det är alldeles för fett !!
Tömm luftburken helt och montera i 420 ( 410 över 600 möh. ).

Variatorer : X2 & XR har lika ifrån fabrik och man bör byta till tyngre vikter.
Polaris 10-70 gram ( ev. 10-68 gram om man är tung förare. )
För dem som önskart ännu mera klipp i starten monteras en något hårdare Primär fjäder.
TEAM variatorn skall matas med minst 66-46-46 Helix

Kedjehus : X2 & XR är överväxlade ifrån fabrik och har samma drevning, man bör byta övre drevet till något mindre.

Stötdämpare : WE dämparna är i sig ganska OK men de har mycket dåliga tätningar samt dåligt kallibrerade shimsstackar.
Fixa detta och du har en fjädring som tål det mesta.


.