Fusion, Byta dämpare,tips på vilken?

Rupa

Välkänd medlem
12 nov 2007
128
1
18
Dalarna
Hej, skall "Renovera" dämparn i boggin på min fusion. Tänkte fråga vad ni rekomenderar om den visar sig vara ovärd att renovera. Rätt så stumt nu, fixar till den om det går men annars blir det byte. Antar att dom som sitter i Dragon passar?, va väl bättre. Walker evans? Andra förslag?, bomba på ;)

Edit: Eller tips på någon i Dalarna som är duktig på att renovera dämpare.

Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.005
113
Stora Blåsjön
bara för att det står öhlins så är det inte magiskt... dom måste vara fräscha och inställda rätt annars är det meningslöst och då kostar det sin slant..

Nu vet jag inte vilka dämpare du har i boggien nu, men walker evans dämparna duger för de flesta och lätt jobbade är dom om man ska renovera eller shimsa om dom.

Rupa

Välkänd medlem
12 nov 2007
128
1
18
Dalarna
Det är Walker Evans, och när jag ställde om dom till lite mer soft så blev det mycket mjuare, det var stumt nyss. Så dom har iaf inte skurit ihop, men behöver renoveras. Så behöver inga tips längre på annat märke, lämnar in detta hos Kumlin och får dom ordentligt fixade :)

Tar där emot tips om någon vet nå bra knep hur man får loss det ;), ska kika lite skisser nu.

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Brukar bli stor skillnad när men renoverar dämpare.
Det är helt klart värt pengarna, vanlig "svenne" kanske inte behöver renovera varje år men iaf vart annat eller var tredje.

Rupa

Välkänd medlem
12 nov 2007
128
1
18
Dalarna
450 mil och ingen aning om när det är gjort sist men minst 2 år iaf, förra ägaren gjorde inte och ägaren innan det är här på forumet tror han inte heller har gjort det på sin korta tid. Så dom har nog gått en ca 3 säsoner, 150-200 mil skulle jag gissa. De är dags :)

Vad brukar det de kosta ca per dämpare? Om jag ändå gör boggin kanske det är lika bra att slänga med dom fram också? Få alla dämparna gjora, då håller det länge för mig sen.