går dåligt efter 10-15 min körning ???

zorox

Medlem
8 mar 2011
8
0
1
Sundsvall
Tjena! Har en ski-doo safari 91a. Den ha gått fint men har börjat krångla dom sista dagarna. Köpte den för ungefär två veckor sedan och första veckan gick den riktigt bra. Men nu när jag har kört en stund så blir den klen. Jag vet inte om den får för lite bensin eller om de är nå skit så den bara börjar gå på en cylinder? Är det någon här som haft liknande problem?

Tacksam för all hjälp /Viktor
 

larsson92

Medlem
2 mar 2011
30
0
1
kolla efter tjuvluft vid packbox/insugsgummi, kolla reeds, kolla kompen på kolvarna hade liknande problem hade ena kolven börja smällt
 

zorox

Medlem
8 mar 2011
8
0
1
Sundsvall
men de är ju så konstigt att de ha börjat nu. kan de inte vara för att de är varmt ute och han får för lite/för mycket soppa? för som sagt så gå han kanon tills han ha blivit riktigt varm.
 

skoter äger

Medlem
28 jan 2010
32
0
1
jag har en skidoo everest 340 som också gick dåligt när den blev varm då när den var varm och man drog upp tändstifterna så rök det mer från den högra cylindern då tog jag upp topplocket då hade stiftert brännt på kolven så det var en stor grop uppe på kolven en kille som är duktig på att skruva hjälpte mig men han var säker på att det var elfel så jag ville inte bara köpa en ny kolv och det blir lika dant igen så jag satt på en rotax 447 istället