Går de få bort E-tec 850 påavighet?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Va ute med kompisarens nyinköpta beg 2020 summit e-tec 854 och blir lite besviken på motorns på/av effekt vid krypkörning. Skuttet blir alltså efter att variatorn slagit till eller i samma sukund, de upplevs som de är motorns som hoppar upp i varv inget med varatorn att göra?
Den har nog org variatorprylar med lågt tillslag runt 3300-3500 ish. Krypa iväg kan gå men försöker man öka gasen från typ 2kmt till 5 knyck så rappar motorniväg med ett skutt. Ja är de normalt och går de få bort så den blir linjär i effekten från låg fart?
En tanke jag fick skulle ev va att sätta i hårdare primärfjäder i starttryck så den slår till på 4000-4500v för då kan man ev ha kommit förbi motorns hispighet eller?
 
Last edited: