Går inte stänga av motorn!!??

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.644
802
113
Kramfors
Jag har fått de rätt vanliga felet på zrt och Thundercat att de inte går stänga av motorn på dödarna. Kompisaren fick också de felet få många år sedan. Jag vet att de är statorn som felar men jag begriper inte vad som händer i statorn,,kan någon förklara vad som händer för man kan inte mäta sig till felet eller se det.
En ledtråd till felet är att jag va lös med jordkabeln till både stator och cdi box och när jag satt tillbaka dem så glömde jag jordkabeln till cdi boxen. Motorn gick att stänga av innan missen med jordkabeln......

Snabba svar uppskattas för de börjar bli dyrt med bensin den har varit igång sedan i söndag :madgrin:
 
Last edited:
Reactions: trixa

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.644
802
113
Kramfors
Jag har mer problem än att den inte går stänga av, Polaris vattenpumpen jag satt dit läcker som ett såll.
De går inte renovera dem heller de finns inga packboxar eller lager till dem och de går inte ens få isär.
Jag har sökt på Blocket och skrotar men ingen har en remdriven gammal Polaris pump de finns bara på Ebay men man vill ju åka de sista veckorna nu så jag har panik.
Är de någon som ruvar på en remdriven pump från 80-tal till 90 de passar från Century 500 xlt/xlr 600 580 xlr 650 xlt 600 ja i stort sett alla tripplar från 80-91,92,93?