Göra egna UFO brickor, Vilket material??

CitationSS

Medlem
22 jul 2008
6
0
1
Teurajärvi
Tjena, Har en trimmad rxl 650. Men nu är jag sugen på att göra egna UFO brickor till den, Så min fråga är då vilket material skall man göra av som blir bra och var finns det att köpa? Tacksam för svar.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.708
833
113
Kramfors
Om de finns att köpa till dina förgasare så köp ufo i första hand för bygga själv kräver sin hen.

Jag gjuter visserligen mina ufobrickor till alla rund trottelfuggar för de funkar otroligt bra måste man säga. Ta vanlig kemisk metall som tål soppa ex plastic paddings tanktät. Spruta sedan torr släpp spray eller lite sämre alt olja inne i botten förgasare och fyll sedan trotteln med plast. Därefter trycker du ner trotteln i botten fugge och vipps har du gjutit av botten.

Det låter enkelt men jag kan lova många svordommar innan du kommit på knepen. Det blir också en hel del efterslipning på trotteln och glöm ej borra ut minst 8mm runt nålmunstycket! Och alla lufthål som är på trotteln måste borras igenom plasten också annars blir det gashäng. Bestyckningen måste sänkas till 10"-17" i lågfart när du är klar. Förankra plasten med våldsamma slipning repor i trotteln!

Plast med längre torktid är bet enklare än plastic padding för man hinner knappt med sig. JB weld 24tim torktid är enklast och säkrast.