G-type boggie

merzedes99

Aktiv medlem
24 okt 2008
54
0
6
Örnsköldsvik
Hej jag har en Enduro 494 1997 årsmodell och jag har kollat lite i min boggie och upptäckt att vid det bakre boggefästet så är det ca 25mm mellanrum på höger sida och 5-10mm på vänster sida, då menar jag mellan chassie och själva "ramen som sitter mellan boggie och det bakre fästet". Hur ska jag få det likt då det innebär att boggien inte flyter rakt med skotern. Är det bara att lossa bulten på ena sidan och dra åt den på andra sidan?
Mycket tacksam för svar.
 

merzedes99

Aktiv medlem
24 okt 2008
54
0
6
Örnsköldsvik
Ritade lite i Paint så att det kanske blir lite lättare att förstå?



Jag vet inte om jag ritat exakt rätt men jag hoppas att ni förstår.
 
Last edited:

merzedes99

Aktiv medlem
24 okt 2008
54
0
6
Örnsköldsvik
Testa denna länken då. http://www.pixbox.se/pic_show_id24343828.html

Jag har kollat lite idag och skruvade ner fästet och då var det som en bussning som man skruvade fast i chassiet genom röret som sitter på den ramen som går ner till skenorna, men jag för står inte hur det ska göra så att boggien inte ska åka i sidled. ska det vara nån bricka imellan eller? Någon som har en som kan kolla på sin g-type? Sen var den kloss emot på ena sidan och 10mm glapp på den andra sidan inte 5-10mm och 25mm.

Mycket tacksam om nån kan kolla på sin och skriva till mej hur den sitter fast.
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Jag kan titta imorgon om jag kommer ihåg, ska ändå av med dynan så jag gör det då
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Tittade idag och min boggie sitter som din gör på vänstra sidan på BÅDA sidorna.