Gammal soppa?

nordström

Aktiv medlem
29 jan 2013
56
0
1
Bergeforsen
Tjenare, ska kanske köpte en polaris rmk 600 09. Grejen är den att när jag provkörde den så börja den bluddra när den blev varm och bara stannade.. Var tvungen att köra på choken för att komma hem.. Tomgången var bra och den startade jätte lätt. Ca 8 månader gammal soppa kanske, osäkert.. Vad tror ni? :eek:hwell:
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Kan vara soppan. Be ägaren byta stift och ny soppa till nästa gång och sen får du provköra igen.
 

nordström

Aktiv medlem
29 jan 2013
56
0
1
Bergeforsen
Grejen är den att ägaren kommer nog inte byta soppan själv, kanske att jag får fara och göra det själv men han vill nog bara bli av med den.
Men kan skotern gå bra på tomgång med gammal soppa? Framför allt, kan den gå normalt när den är kall med gammal soppa?
 

nordström

Aktiv medlem
29 jan 2013
56
0
1
Bergeforsen
Ja jag tycker det jag också, den gick hur bra som hellst att köra första kilometern men sen vände det påengång, började bluddra sen stannade.. kanske problem med dess?
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Nya stift, ny soppa, nytt soppa filter, rengöra förgasarna så ska du nog se att den pangar igång.
 

nordström

Aktiv medlem
29 jan 2013
56
0
1
Bergeforsen
tror jag byter sås och tittar gnista går den ändå inte så blir de nog inget köp :) kanske kan hälla i en skvätt k-sprit också.. tack för alla svar :)
 

Spindelapa

Medlem
21 jan 2014
42
0
6
Östersund
Brukar ju vara en klassiker att skylla på. Har aldrig varit med om att en skoter som i övrigt är fräsh stannar på grund av 8 månaders sås
 

nordström

Aktiv medlem
29 jan 2013
56
0
1
Bergeforsen
Brukar ju vara en klassiker att skylla på. Har aldrig varit med om att en skoter som i övrigt är fräsh stannar på grund av 8 månaders sås
Nä känner lite så jag också.. soppan var från förra vintern å skotern är lite körd så den kan lika gärna va ett år gammal också men ändå, tycker den borde vara svårstartad om det är gammal soppa.