Är det någon som har en lösning på gashäng som jag har fått på på nya maskinen. Så fort jag startar rusar den upp i varv och slår av. har provat koppla lös batteriet samt att växla mellan de olika körlägen men ingenting hjälper.
Om de glömt skruva fast spjällhuset så vad mer har de glömt!? Jag skulle gå igenom och testa dra alla kulbultar och leder i framvagn samt skidfäste och boggi så du inte förolyckas om en kulbult till styrningen lossnar. Jag går igenom allt i framvagn med jämna mellanrum för jag har nästan kört in i ett träd då skidan vred runt sig på en gammal Lynx 59a.Nu kom maskinen tillbaks från garanti jobbet. De hade glömt eller missat helt att fästa spjällhuset mot motorn i fabriken. Så vid första riktiga avgas-smällen vid full gas så släppte allt.
Jag skruvar lös alla viktiga bultar och muttrar i hela framvagnen och lägger på gänglåsning och drar åt dem igen vissa bultar som de går borra hål i och sätta i låssprint i gör jag också. Jag körde åt helvete när ett styrstag lossnade på en fyrhjuling för några år sen de blev en vådlig vurpa runtslagning framåt jag landade tillslut framför grannes köksfönster skämmigt nog. Jag klarade mig bra underligt nog men nu har jag samma före start check som en Boing 747 har jag går runt som en pilot och känner på allt i framvagnenIngen dålig idé att kolla över viktiga bultar. Nedre spindelleden på ena sidan min -19 Lynx var lös nu i höst när jag tog fram skotern. (och jag är nästan säker på att jag faktiskt har kolldragit dessa förr)
Inte konstigt att grejorna lossnar när ni försöker skruva på muttrar på bultarJag skruvar lös alla viktiga bultar och muttrar i hela framvagnen och lägger på gänglåsning och drar åt dem igen vissa bultar som de går borra hål i och sätta i låssprint i gör jag också. Jag körde åt helvete när ett styrstag lossnade på en fyrhjuling för några år sen de blev en vådlig vurpa runtslagning framåt jag landade tillslut framför grannes köksfönster skämmigt nog. Jag klarade mig bra underligt nog men nu har jag samma före start check som en Boing 747 har jag går runt som en pilot och känner på allt i framvagnen
Haha, ja det är ju viss skillnad på skruv och bultInte konstigt att grejorna lossnar när ni försöker skruva på muttrar på bultar
Jag brukar skruva loss muttrarna för dom sitter på skruvar.Så du asker "muttrar" lös muttrarna =) , "bultar" du lös bultarna?
jag säger också "skruva" lös bultar och muttrar och kommer alltid att säga så
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/BultOm nu en bult egentligen är en skruv med fina gängor, vad är då en bult?
En bult är en grov skruv typ m12 och uppåt
Typ m12. Det som länkas från wikipedia är helt korrekt.En bult är en grov skruv typ m12 och uppåt