Gran i vägen....

micaelaman

Aktiv medlem
3 feb 2007
86
0
6
Vallentuna
Tjenare,

Sitter lite i en jobbig situation så jag hoppas att nån kan svara

Sonen* lånade polarns Boondocker 2013 3700 och lyckades leta upp en fin gran att köra in i.

Det som gick sönder var vänster nedre bärarm, frontbågen samt frontplasten den nedre.

Saken är den att polarn har monterat nåt som han kallar S-36 framvagn på den. Så nu är jag följaktligen ute efter en sån nedre bärarm (vänster). Jag har förstått att S-36 har suttit på div olika maskiner.

Är det någon som har koll på vilken bärarm man ska leta efter när det gäller s-36. Har sökt en del men inte hittat nån trovärdig info.
Det jag har fått fram är att den ska sitta på Summit 2011 och framåt. Stämmer det?

Gubbe som jag är så åker jag Yamaha och har dålig koll på BRP maskiner... :)

*Jo, det var faktiskt sonen och inte jag..... Grabben har precis tagit förarbevis och blev lite väl stursk efter några timmar på Boondockern. :)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Om Google inte ljuger för mej så är artikelnumret för hela S-36 paketet 860200557

Paketet, om det fortfarande finns att köpa, är inte mycket dyrare än en komplett undre A-arm inkl kulled och då innehåller paketet alla A-armar, styrstag, alla bultar, alla kulleder samt två kompletta stötdämpare med fjädrar.

Slå närmaste BRP-nasare en signal och kolla om kitet går köpa. Annars så kan han säkerligen, om inte annat, tala om vilken arm du ska ha.