Lite info
Risken är stor att överfarten över v97 mot Gruvberget stängs redan inför denna säsong
Det är i såfall Trafikverket/Banverket som orsakar detta pga flytt av vattenledning och kraftledning inför anläggning av ett växlinsspår runt detta område
Banverket har dock en "gubbe" som försöker värna om våra intressen, han har hört sig för om vi kan nyttja den tänkta nya leden mot viadukten vid Bränslan redan denna säsong, jag svarade omöjligt, vi i skoterklubben har varken personella eller ekonomiska muskler för att ordna detta som innebär massor av stubbröjning, avverkning av skog, brobyggen mm mm
Han ringde idag igen och undrade över om vi för denna säsong kunde tänka oss att från nuvarande nerfart från Gruvberget följa jvg. mot Gamla Sävast för att gå över jvg. och väg 97 efter deras arbetsområde slutar och ansluta till befintlig led dvs. ung mitt mellan nuvarande överfart och korsningen v97 och v588. Jag svarade att det är ett vettigt alternativ, han ska lyssna med sina kumpaner och återkomma
Men märk väl att detta är ännu ej sanktionerat av andra på Trafikverket och speciellt inte av projektledaren för ombyggnaden av v97, Anders Lindmark, ni vet han som förvägrade oss en tunnel vid nuvarande överfart trots att Kommunen och Banverket var med och skulle dela på kostnaden tillsammans med Vägverket
Som jag uppfattat det, efter många mail och telefonsamtal så har AL absolut noll förståelse för skotertrafik
Risken är stor att överfarten över v97 mot Gruvberget stängs redan inför denna säsong
Det är i såfall Trafikverket/Banverket som orsakar detta pga flytt av vattenledning och kraftledning inför anläggning av ett växlinsspår runt detta område
Banverket har dock en "gubbe" som försöker värna om våra intressen, han har hört sig för om vi kan nyttja den tänkta nya leden mot viadukten vid Bränslan redan denna säsong, jag svarade omöjligt, vi i skoterklubben har varken personella eller ekonomiska muskler för att ordna detta som innebär massor av stubbröjning, avverkning av skog, brobyggen mm mm
Han ringde idag igen och undrade över om vi för denna säsong kunde tänka oss att från nuvarande nerfart från Gruvberget följa jvg. mot Gamla Sävast för att gå över jvg. och väg 97 efter deras arbetsområde slutar och ansluta till befintlig led dvs. ung mitt mellan nuvarande överfart och korsningen v97 och v588. Jag svarade att det är ett vettigt alternativ, han ska lyssna med sina kumpaner och återkomma
Men märk väl att detta är ännu ej sanktionerat av andra på Trafikverket och speciellt inte av projektledaren för ombyggnaden av v97, Anders Lindmark, ni vet han som förvägrade oss en tunnel vid nuvarande överfart trots att Kommunen och Banverket var med och skulle dela på kostnaden tillsammans med Vägverket
Som jag uppfattat det, efter många mail och telefonsamtal så har AL absolut noll förståelse för skotertrafik