Gubbkalendern?

pro x 600

Aktiv medlem
18 nov 2006
54
0
1
Edsbyn
För en tid sedan såg jag nått om nån kalender på gubbar med sina skotrar osv från norrland. Nån som vet om det fortfarande tillverkas och hur man får tag på en?
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Var det bara skotrar eller var det lite allt möjligt?

Har för mig att i Arjeplog så gjorde dom en sådan kalender men det var inte bara skotrar
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Det är gubbarna från byn Jutis utanför Arjeplog som gör kalendern du pratar om Silly Bear.

Jutis Gubbkalender utkom första gången i slutet av 2007 för året 2008.

Stor uppmärksamhet i media skapade efterfrågan från hela världen. Metro New York hade bild på Swillo med förklarande text. Genast ringde en beundrande dam från NY och ville köpa. Australien, Nya Zeeland, Thailand, Östra Afrika är andra exempel på exotiska destinationer för kalendern.
Försäljningssuccén som kalendern fick redan första året är ett resultat av dess fantastiska bilder.
Obeskrivligt fin natur och gubbar med profil är råvaran till det prisade bilderna som byns egen stjärnfotograf Lars skapat.

Kalendern utges i första hand för att bidra till finansieringen av byaföreningens verksamhet.
Från 2009 kommer också 20 kronor per kalender att skänkas till cancerfonden
Ett annat syfte är att Jutisborna är stolta över sin by och vill med kalendern göra byn känd över hela världen.
http://www.jutis.se/kalendern.asp

EDIT: Det finns tydligen fler liknande kalendrar
 
6

600xrs

Flickvännens styvpappa är med i den där jutis kalendern :)
Tur att jag lurat bort henne från dom där skogarna :p