Tja. Undrar om det finns nån höjnings-sats till SRXen eller om det är nån som har gjort det själv? Tänkte höja boggien ca 5-7 cm å framvagnen mellan 3-5cm. Verkar inte vara några större problem i framvagnen samt dom två främre fästena i boggien, det är dock det bakersta fästet som kan vara lite problematiskt. För att höja boggien så måste jag ju helt enkelt flytta fästena neråt, men då kommer bakersta fästet vid kylarna under fotbrädorna. Hade tänkt å tillverka ett nytt fäste i aluminium å sen ta bort kylaren vid montering av boggien, å sen nita fast den igen efteråt. Problemet då blir ju att jag måste ta bort kylaren för att få bort boggien, men ändå. Sen kan man ju inte höja boggien lika mycket fram som bak, eftersom att attackvinkeln på mattan blir annorlunda, samt att stuket på skotern blir annorlunda. Man vill ju ha främre delen av boggien i backen när skotern står still på plan mark, sedan när man trycker på, så väger skotern lite bakåt och resten av mattan tar i backen, varvid maximalt fäste uppnås, samt att skidorna inte lättar allt för mycket. Jaja, mycket blir det å tänka på. Är det nån som har några erfarenheter kring det här ämnet, eller är jag en av dom få pioniärerna som söker mig ut på hittills outforskade marker
Jag är inte intresserad av att sätta längre dämpare då jag kollat upp detta å SRXen är för tung för t.ex. SXRens dämpare. Dämparna håller visserligen för SRXen, men den börjar "hänga" efter ett tag, Öhlinare hade ju varit fint, men det är alldeles för mycket pengar att lägga ut.
Jaja, hoppas att det löser sig. Annars så är det väl bara att köra som den står.
Tacksam för svar.
Jag är inte intresserad av att sätta längre dämpare då jag kollat upp detta å SRXen är för tung för t.ex. SXRens dämpare. Dämparna håller visserligen för SRXen, men den börjar "hänga" efter ett tag, Öhlinare hade ju varit fint, men det är alldeles för mycket pengar att lägga ut.
Jaja, hoppas att det löser sig. Annars så är det väl bara att köra som den står.
Tacksam för svar.
Last edited: