Halvlång skoter kring 30k?

mmv85

Ny medlem
16 feb 2020
4
0
1
39
Kälarne
Hej på er, hoppas på lite hjälp av er att hitta en lämplig skoter. Är nästan 15år sedan jag var skapligt insatt i skotermodeller så man känner sig lite vilsen i sökandet idag.
Vill hitta en skoter med halvlång matta (så man kan ge sig ut i lössnö utan att fastna direkt), drag (så man kan hänga på en pulka när familjen ska med ut) och det är en stor fördel om det finns någon form av 2pers dyna. Men det "stora" kravet är att den har den "modernare" körställningen med högre dyna (typ som när skidoo kom med rev) så man kan köra "busigt" när andan faller på. Prisklass upp till kring 30k
Hoppas ni kan komma med lite tips på vad man kan kolla efter då. Läste mig till här att rotax och polaris 800 motorer som hamnar i denna prisklass ska man akta sig för. Så jag gissar att man hamnar på 600 motorer då. Hur är yamahas 4taktare, väger dom bly eller har dom något alternativ också?
Har en viking idag som förvisso tar sig fram nästan överallt men det är inte så mycket till körglädje av att gå igen allting som en pansarvagn...