Hastighetsmätare/mattbyte-problem

golvis

Aktiv medlem
26 sept 2007
62
0
6
Luleå
Tjo!

Alltså jag har börjat montera tillbaka matta, boggie och hela kalaset idag men jag får någon konstig vibb av monteringen av hastighetsmätaren. Dvs till höger om axeln har man växelhuset och till vänster sitter lager och sedan 2 st klämbrickor (trekantita och koniska efter lagret)och sedan hastighetsmätaren, MEN..mitt problem är att jag tycker inte att hastighetsmätaren ser ut att sitta rätt.
Om vi säger såhär, på axeln sitter först en av klämbrickorna som ska hålla lagret, sen kommer lagret, sedan kommer chassieväggen, och på ANDRA SIDAN väggen sitter nästa klämbricka och sedan hastihetsmätaren.
Men om jag ser hur det har varit monterat tidigare så ser det ut som att hastighetsmätaren suttit tight och fint mot chassiet (om man ser hur rent och fint det ser ut dvs), men nu när jag skruvar tillbaka får jag alldrig hastughetsmätaren att sitta kloss emot chassiet, brickan tar emot, så den ligger ett par mm utan för. Detta gör ju inget egentigen ? Men det känns konstigt, och speciellt med tankte på att det ser ut som att den suttit helt emot då det är så pass rent precis där.

Varför kan jag inte bara komma ihåg hur det var då jag skruvade isär:)

Tacksam för svar.

/David
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Bägge klämbrickorna ska sitta inuti tunneln! Gör rätt, gör om.