Skulle byta helix på min Ski-doo summit 800 -04, tror den hete hpv. Monterade den nya helixen gick något tungt på slutet när jag pressade in den. När jag sedan monterat låsbrickan och lättat på spänningsanordningen så får jag inget tryck mot låsbrickan då helixen verkar ha fastnat på splinsen. Testade att sära på skivorna med remverktyget i hopp om att det ökade trycket på fjädern då skulle få helixen att lossna men hände ingenting.
Har försökt att knacka och vrida men inga framsteg. Har lättat på spänningsanordningen när jag försökt få loss herlixen men törs inte ta bort den helt om helixen väl skulle lossna då låsbrickan inte sitter på plats av sig själv.
Någon som har nått vettigt tips hur man kan tänkas få ut den utan att den flyger iväg och går sönder?
Har försökt att knacka och vrida men inga framsteg. Har lättat på spänningsanordningen när jag försökt få loss herlixen men törs inte ta bort den helt om helixen väl skulle lossna då låsbrickan inte sitter på plats av sig själv.
Någon som har nått vettigt tips hur man kan tänkas få ut den utan att den flyger iväg och går sönder?