Tjenare,
Fruns skoter har börjat gå varm och lampan tänds typ efter 3 minuter på tomgång.
Har felsökt och kommit fram till att det inte är någon cirkulation.
Köpte en termostat och bytte den (det var den lätta vägen)
Men felet kvarstår och nu är det vattenpumpen kvar.
Skotern går som den ska och det är inga problem maskinellt
(har komptestat och det är ingen toppackning som det är fel på)
Jag köpte den på firma för ca 2 år sedan med nyrustad maskin, den har gått (och går) som en klocka förutom detta problem då.
Den har gått max 100 mil under vår ägo
Vattenpumpen sitter jäkligt trångt till och jag orkar inte med något större meck-projekt.
Nu till min fråga:
Hur jobbigt är det att riva?
Är det någon som kan komma med lite tips hur man gör på enklaste sätt?
Jag antar att jag behöver loss med hela avgasröret inkl. slutburk, startmotor och alla kåpor osv.
Det är ju djävulskt trångt där detta sitter
Vissa säger att man behöver ur med hela maskinen, kan det verkligen vara så?
Någon eller några borde ha gjort detta eller varit med om detta förut
Alla former av tips är jag väldigt tacksam för...
Kan det vara så att impellern lossnat eller gått sönder?
Om plastdrevet på axeln pajjat så borde den inte få någon olja då oljepumpen sitter på samma axel?
Fruns skoter har börjat gå varm och lampan tänds typ efter 3 minuter på tomgång.
Har felsökt och kommit fram till att det inte är någon cirkulation.
Köpte en termostat och bytte den (det var den lätta vägen)
Men felet kvarstår och nu är det vattenpumpen kvar.
Skotern går som den ska och det är inga problem maskinellt
(har komptestat och det är ingen toppackning som det är fel på)
Jag köpte den på firma för ca 2 år sedan med nyrustad maskin, den har gått (och går) som en klocka förutom detta problem då.
Den har gått max 100 mil under vår ägo
Vattenpumpen sitter jäkligt trångt till och jag orkar inte med något större meck-projekt.
Nu till min fråga:
Hur jobbigt är det att riva?
Är det någon som kan komma med lite tips hur man gör på enklaste sätt?
Jag antar att jag behöver loss med hela avgasröret inkl. slutburk, startmotor och alla kåpor osv.
Det är ju djävulskt trångt där detta sitter
Vissa säger att man behöver ur med hela maskinen, kan det verkligen vara så?
Någon eller några borde ha gjort detta eller varit med om detta förut
Alla former av tips är jag väldigt tacksam för...
Kan det vara så att impellern lossnat eller gått sönder?
Om plastdrevet på axeln pajjat så borde den inte få någon olja då oljepumpen sitter på samma axel?