HJÄLP!!!!

drasties

Medlem
4 okt 2006
36
0
1
Dalarn
Har bytt förgasar flänsarna på min ac ext 550 EFI skoter gick dåligt så jag kollade lite på den å det visade sig att det va dom som va trasiga, bytte dom i dag å skotern gick bra mycke bättre startade utan gas,gick på båda cylindrarna. men den böööar så den dör när man trycker häftigt på gasen smyga upp i varv fungerar.

Detta har jag gjort...

* tagit bort bränsle pumpen å kollat filtrerna i tanken
* sugit ur tanken å gjort ren den
* bytt förgasar flänsarn( insugsgummi)
* Byt stift

Hopps det finns nån som har nå tips
 

TurboTouring

Aktiv medlem
13 feb 2007
96
0
6
Lycksele
Haft en likadan i 11 år. Har inte haft detta problem men kolla på luftburkens framkant sitter en tempgivare. Jag hade problem med att kabel
till denna givaren vibbrerade av och skotern gick taskigt i högfart. Fick byta den för 1200 kr och det löste problemet.
 

drasties

Medlem
4 okt 2006
36
0
1
Dalarn
Oki det ska jag kolla e 2 granna kablar som går in va? min går bra på höga varv :)

Haft en likadan i 11 år. Har inte haft detta problem men kolla på luftburkens framkant sitter en tempgivare. Jag hade problem med att kabel
till denna givaren vibbrerade av och skotern gick taskigt i högfart. Fick byta den för 1200 kr och det löste problemet.
 

drasties

Medlem
4 okt 2006
36
0
1
Dalarn
Ja det blir väl så :(
Undrar bara om det går att borr upp e en skaplig repa i cylindern...grrr..
Har aldrig ägt en skoter förut å när man nu har köpt en så ska det *****s käns inge bra :) me´n men han ju åka 8mil på den *haha*


Ajaj, lät inte så bra...blir till att repa då