HJÄLP!!!

erkehe

Välkänd medlem
17 jul 2007
164
0
6
Umeå
Hej! är så att jag vill köpa ett v-kit till min Arctic Cat Zr600 efi -00, få högre inslagsvarv alltså rappare. Det är ej orginal variatorn som sitter på för den är bytt av någon ägare före mej! Hur ska jag veta vilket v-kit som passar? var ute och kollade nyss och såg då att det står "Polaris" på primär variatorn.

Tacksam för seriösa svar, för snön är ju här! :)

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Det är "samma" variator.
Polarisvikter och fjädrar passar jättebra i Arctic-variatorerna, ivf tidigare år av Polaris.

Varför ska du ha högre tillslagsvarv och varför ska du ha ett helt kit till det? Köp en 184-310 primärfjäder och montera så lovar jag att dina förhoppningar om 150 psykiska hästkrafter kommer att finnas där.

erkehe

Välkänd medlem
17 jul 2007
164
0
6
Umeå
vill ju få den rappare! den går iväg på ca: 4500 nu! och vi säger att jag köper v-kit, så kommer den kanske gå iväg på 5500 :confused: alltså blir den ju rappare.. sen andra vikter osv.. alltså lika bra att köpa ett helt v-kit!

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
vill ju få den rappare! den går iväg på ca: 4500 nu! och vi säger att jag köper v-kit, så kommer den kanske gå iväg på 5500 :confused: alltså blir den ju rappare.. sen andra vikter osv.. alltså lika bra att köpa ett helt v-kit!
Tjaaa, vi har väl alla en egen uppfattning om vad "rapp" är. Tydligen...
Petter & Mange Schmidt, ex.

Ur det perspektiv jag anser att "rapphet" är:
Det är bara du som tror att den blir det iom att det hugger svinhäftigt på variatorn och kanske sprutar lite snö.
Grabbarna i sjuan blir säkert imponerade!

Skotern är snabb från stillastående om den har fäste vid starten, det har du, överlag, inte med så högt tillslag.
I fart upplevs skotern snabb beroende på hur sekundären får arbeta.