Inget snack om att dom är törstiga, men ibland blir dom lite väl löjliga.
Kom till Hammerdal efter knappt 6 mils körning i helgen för ett litet tankstopp. Polarns REV 800 -05:a ville ha 14,5 liter, och min Pro-X2 600 ville ha 32!!! Tempen låg runt nollan, och den "surade" lite mellan 1/4 och 1/2 gas så den svarade dåligt vid diken, whoopisar och dyl..
Sänkte nålen till läge #1 och den blev klockren. Gick aldrig så snålt som Rev:en fast den har 25 hästar till (vilket är lite surt) men den drog ca 10-15% mer än hans och svarade riktigt bra efter nåljusteringen.
Kollade racinghandboken sedan och i de allra flesta höjder och temperaturer skall nålen vara i läge #2. Bara när det är riktigt kallt och låga höjder skall den upp till läge #3.
Hoppas det är lika enkelt för dig...
Ps. Blev tipsad om att dom ska bli mindre känsliga för nålhöjderna om man rensar luftburken på väggar, men har inte provat än. Om någon har testat är jag nyfiken på resultatet.. Ds.