Hjälp drivaxellager i växelhus

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Måste byta drivaxellagret som sitter i kjedjehuset men hittar bara de på variatorsidan. Org nr:3514309. Någon som vet måtten på de? tänkte snåla och köpa skf lager och inte orginal.
Skotern är en xc600sp -99

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Det är samma lager som jag hade ett ras på i edge:n och det är som volvolarsa skriver ett 6205 lager, finns på tex momentum osv.

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Måste byta drivaxellagret som sitter i kjedjehuset men hittar bara de på variatorsidan. Org nr:3514309. Någon som vet måtten på de? tänkte snåla och köpa skf lager och inte orginal.
Skotern är en xc600sp -99
Ta med dig det gamla lagret och åk in på Röstberg & Bengtsson i gävle. Dom har de garanterat !

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Tackar, ska till rösterberg idag men trodde inte jag skulle hinna plocka ur lagret igår, men de blev kvällsjobb och jag fick bort de.
stötte på mer problem, den "nya" drivaxeln var lite sliten där lagret ska sitta så lagret fastnade inte:argh: ska köpa ett nytt lager å kolla om de blir någon skillnad. Drar man åt nedre drev så de låser mot innerbanan på lagret? isf år de inga problem.
Sen var p-boxen trasig, borde ju gå med en vanlig? och ingen plåtvariant som de var org.