Hjälp med c-c mått på boggie sc10

Citgho

Medlem
3 jan 2010
40
0
1
Långsele
Har en sc10 (c10?) boggie på min skoter som i grunden är en polaris.
Men då det är lite problem med boggien så undrar jag om det är nån som har c-c-måtten till denna boggie så jag kan mäta och se så att det stämmer.

Har försökt hitta på nätet och här men hittar ingenstans dessa mått.
 

Mr 500

Välkänd medlem
15 sept 2009
138
0
6
Umeå
Med c-c måttet antar jag att du menar bulten för främre sving-infästningen till den bakre? I så fall så har det inge större betydelse då sc-10 sitter i ett polarischassi och att man då måste ha nya bulthål beroende på hur boggien är. Man måste testa sig fram för att hitta rätt avstånd och höjd för att få boggien sitta bra i chassiet. När jag satte in en sc-10 i ett annat chassie än vad den var tillverkad för så tog det ungefär en hel kväll med mätning, borrning och fundering innan jag hade den där jag ville.

Då denna boggie har momentstag till bakre dämparen så är detta något som är svårt att få till om man inte mekar ganska mycket med skotrar. Jag var tvungen att flytta infästningarna till dessa momentstag och tillverka nya, längre.
 

Citgho

Medlem
3 jan 2010
40
0
1
Långsele
Okej, för det jag funderade på var att avståndet från drivaxel-främre-bakre borde ju vara samma oavsett vilket chassie man stoppar boggien i? Boggien vet ju inte vart den sitter så att säga.
Eller jag kanske tänker fel?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Måttet mellan främre och bakre infästningen är viktig, jag har den någonstans. Ska söka
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
24 3/4 inches mellan främre och bakre fästpunkten på en Sc-10 v1 och v2
På en Sc-10 v3 är avståndet 24 1/8 inches.

Källa: dootalk.com

Konvertera till cm på www.konvertera.nu