hjälp ska köpa edge 700 03

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Hej har fått ett kanon erbjudan på en polaris edge 700 en 03!någon som vet något om denna skoter?bra å dåligt å vad jag ska kolla på innan ja köper den!sitter nya kolvar ringar avgasportar nerdrevad tre kugg
Tack på för hand alla
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Tja nya VES ventiler sitter ju där. Så då är det mest att kolla på det allmänna skicket i övrigt.
Undrar om det var EDGEn som det kunde bli nån spricka i framvagnen man kunde förstärka.(Chassiet alltså)
Men på den punkten är jag inte säker eftersom det var ett tag sen jag hade en.
Jag själv hade inte nåt sånt problem iallafall
 

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Oki Oki tack ska åka upp i em å titta på den men blir nog så att ja tar med den hem om allt verka bra!ska ta me mig kompmätare å lika bra å kolla det om de inte finns kvitto på grejerna.satt fotstegs förstärkare på iaf men de hjälper ju inte om dom brukar spricka fram!ska lysa å kolla ordentligt!tack tack
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Dom brukar inte spricka fram.
Tror "repeter" blandar ihop det där med någon barnsjukdom som fanns fram till -01. Men sprack gjorde det väl aldrig utan det var att chassiet kunde ge med sig en aning så passformen mellan huv/balja blev sämre, värre tror jag inte det var. Men som sagt det var till och med 2001.

Är nog ett bra köp, tror inte du behöver hålla koll på något "särskilt" men som alltid när man köper beg. så skall man ju kolla igenom allt man kan.