hur byter man lågfartsmunstycke?

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Har en switchback 600, som bluddrar när man ska iväg...om den stått på tomgång en väldigt liten stund.
Hur byter man munstycken, och någon som har förslag på vilket munstycke
Jag ska ha

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Ta lös förgasarna, vänd dom upp och ner och skruva lös koppen under. Där under finns två munsycken, ett stort (högfart) och ett litet (lågfart).

Det står storleken på munstyckena på sidorna med jätte liten text så kolla noga. Gå max ner ett steg åt gången på lågfarten då det är känsligt. Du törs också gå ner ett steg på högfarten, då dom går FETT original.

Kolla bränsle och luft skuvarna samtidigt, stor svart eller vit skruv (bränsle, 1.5 varv ut), liten kopparfärgad skruv (luft, 1varv ut).

indy400

Välkänd medlem
1 jan 2000
534
0
16
36
Östersund/Vigge
du behöver inte inte byta lågfarten skulle jag tro! Däremot ta isär förgasarna och rengör dom. kolla vilket läge nålen sitter i samt luftskruv (tror ej du har men kolla ska stå på 1 varv) Bränsleskruv (vit plasthatt på höger sida gasarna) ska stå på 2 varv på din maskin.

Love

Aktiv medlem
15 dec 2010
90
0
6
Bollnäs
När man skruvar på soppaskruven, är det som man tänker sig: skruv in för mindre soppa?

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
gammal tråd.
Men har fått fått problem med skotern igen.
Men det var skit i lågfartsmunstyckerna.
När jag satt tillbaka gasarna, skruvade jag ut den lilla mässingskruven 1 varv (den stod på 1/2 varv), och bränsle på 2.
Men den börjar smälla och gå högt på tomgången osv
Så jag började skruva in den ett kvarts varv åt gången, och var inne på ett halv varv tillslut. Och då gick den ok.
Är det nått fel på min skoter när den vill ha mindre luft?
Jag såg att munstyckerna var på 50 lågfart och 140 högfart

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Tror det stod 420

När jag skruvar ut lilla mässingskruven till ett varv, rusar den på tomgång.
Den vill vara ute Max 1/2 varv.
Gasarna är rengjorda.
Jag har sprutat med startgas, i motorutrymmet men hittar ingen tjuvluft.