Hur höga kammar, v-max -99

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
Sv: Hur höga kammar...

38mm byter du till 8kuggs no slips så kan du ha 44mm
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
Sv: Hur höga kammar...

Pratade med en polare igår och enligt han är sxr den enda modellen med högre dämp. och iomd det första som ryker när dom säljes i delar..
xtc har sxr dämpare
v-max sx har väl srx dämpare

så har då jag fattat det hela iaf
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
Sv: Hur höga kammar...

det är en vanlig v-max och jag tror att den hade samma dämpning som sxr'en
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Sv: Hur höga kammar...

annars..mät dämparn? tar ju inte allt för lång tid att skruva lös från båda skotrarna och mäta... sen så blir inte skotern överdrivet mkt högre med nå längre dämpare inte.. de finns annat i boggin som håller emot än bara dämparna..så om du vill ha högre skoter bak.. ta lös boggin och gör om boggifästena och borra nyta hål framtill så får du den högre till ett seriösare arbete som funkar... sätter du längre dämpare och så är den dämparn nästan aldrig utdragen så får du kortare slaglängd eftersom att den redan är ihoptryckt
 

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Jag har 44mm matta på min sxr med 8 kuggs non-slip och det går i 51 men då måste man nog gå ner till 7 kuggs drivhjul. Det jag vet är att Sxr har längre dämpare än v-max om det nu inte är en XTC då är det samma längd.
 

freedee

Välkänd medlem
26 okt 2009
178
0
6
HärligaHärjedalen
Jag har 44mm matta på min sxr med 8 kuggs non-slip och det går i 51 men då måste man nog gå ner till 7 kuggs drivhjul. Det jag vet är att Sxr har längre dämpare än v-max om det nu inte är en XTC då är det samma längd.
jo,men vet ju inte vad jag har för skoter V-max -99 tror den kan heta Vx?!
 

freedee

Välkänd medlem
26 okt 2009
178
0
6
HärligaHärjedalen
Sv: Hur höga kammar...

annars..mät dämparn? tar ju inte allt för lång tid att skruva lös från båda skotrarna och mäta... sen så blir inte skotern överdrivet mkt högre med nå längre dämpare inte.. de finns annat i boggin som håller emot än bara dämparna..så om du vill ha högre skoter bak.. ta lös boggin och gör om boggifästena och borra nyta hål framtill så får du den högre till ett seriösare arbete som funkar... sätter du längre dämpare och så är den dämparn nästan aldrig utdragen så får du kortare slaglängd eftersom att den redan är ihoptryckt
har ju desvärre bara min v-max så kan ju inte gärna gå till "grannens" å skruva isär ;)
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
vmax 99 är en xtc, är bara att det inte står på huven, det som skiljde 98an och 99an var väl större olje tank och ngt mer. är inte xtc modellen högre än sxr?
 

freedee

Välkänd medlem
26 okt 2009
178
0
6
HärligaHärjedalen
vmax 99 är en xtc, är bara att det inte står på huven, det som skiljde 98an och 99an var väl större olje tank och ngt mer. är inte xtc modellen högre än sxr?
Va in på yammas "sprängskiss"sida å när jag sku välja modell osv så fick jag upp Vx och lika så står det på mina papper på skotern,men e d samma lika som xtc så.... ?!