Hur mycket kan jag ta betalt? Phazer 480 -88

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Hur mycket kan jag ta betalt?:confused:

Hej jag har en Yamaha Phazer 480 -88 som jag tänkte sälja men jag vet inte hur mycket jag ska ta betalt, så nu undrar jag om ni kan hjälpa mig lite med det.
Skotern startar lätt, går bra, välskött, Inga sprickor i chassit

Det som är gjort på den.

Ny ripsaw matta 28mm (körd ca en halv säsong) (4000 kr):rock:

Köpte en nyrenoverad motor med uppborrade cylindrar med högkomps kolvar i(körd ca en halv säsong) (5500 kr EDIT: 7000kr ska det vara)

Öhlins dämpare fram (2500 kr)

Andra små saker som är bytt

Bytte hela dragstart paketet förutom kåpan

Ny dämpare bak i boggin

Nya slides

Bytt 1 boggieghul (bara det som behövdes)

Plastbelag

Styrstål

Last edited:

seanbanan

Välkänd medlem
8 nov 2008
538
0
16
Haparanda
Sv: Hur mycket kan jag ta betalt?

8-9 tusen? dock kan man ju alltid krydda lite på blocket :D men tråkigt med äldre skotrar att man inte får tillbaka i närheten av pengarna man lagt ut på den.

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32

kan komma över det man har lagt ut på den nu senast som motor och matta?

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32

Dynan är lagad nu och det sitter en styrhöjare på

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE

sälj den i delar då.

fast kanske inte så stor efterfrågan på delar från en gammal skoter :hmmmm:

men annars 10 på blocket

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32

Hmm det känns som som att man lika gjärna kan behålla den. imed att det är så lite pengar

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå

Hmm det känns som som att man lika gjärna kan behålla den. imed att det är så lite pengar
Låter som du räknat med att få bra mycket mer!!??
Lägg ut den till det pris du tycker den är värd och håll tummarna!

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå

En snabb titt på Blocket ger två annonser. Den ena är en förlängd för 7.500 och den andra för 12.000 som på bilderna ser ut att vara i nyskick.

Att du ska få tillbaka pengarna du har lagt ut tror jag inte på. Inte för att du har gjort dåliga köp utan för att det finns betydligt bättre skotrar att köpa för 12-15.000:-

Vad som talar till din fördel är att du bor där du bor... Det finns helt enkelt inte lika mycket att välja på som det finns i Norr- och Västerbotten. Folk "där nere" vill nog inte heller lägga lika mycket pengar på en skoter som man gör här upp. (Generellt sett alltså).

Är skotern i gott skick i övrigt kan du kanske få 10.000 för den, men är den repig, sönderhoppad och allmänt "dekig" så får du vara glad om du får 5.000 för den.

En liten film som kanske får någon att dra på smilbanden: http://www.youtube.com/watch?v=xaYxIvQbCoA

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32

Tråkigt att pönta den så

Predator

Välkänd medlem
30 okt 2007
208
0
16
Luleå
Gamm phazern är ju världens bästa skoter :) värdet på den räknat i körglädje ligger ju lätt på 50k.

Men som flera redan sagt svårt att få tillbaka nå mycke för det du lagt ner på den. Bättre att sälja den i delar. Öhlinarna fram hade jag varit intresserad av att köpa för 1 år sedan och finns säkert fler som kollar lite då och då.
Personligen gillar jag gammla slicksmattan.

Har själv kollat en del på dom och vad jag sätt så då dom är i riktigt bra skick så runt 12k lite sämre runt 6k.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Det man pyntar/pimpar en skoter med får man räkna som pengar i sjön...

Exempel:
Förra vintern pimpade/renoverade jag en 20000kr-skoter för 10000, fick ut 19000 när jag sålde den kort därpå....ingen höjdaraffär men kul var det. :)

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Samma saker med bilar och skotrar.. Man ser ofta i annonser att de lagt ut 30-40k på att fixa upp bilen och säljer den för kanske 35...

Så att fixa upp något för att sälja det är i regel en dålig affär, man fixar upp det för att själv kunna fortsätta använda den i några år.

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Ja det blev ju så att när det var klart med skotern och de största pengarna var utlagda. så fick jag föräkrings pengar och såg att jag kunde få ihop till en nyare. :( men så är det. Ska lägga mig lite över de på blocket då. får se hur detta går.

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Ja det blev ju så att när det var klart med skotern och de största pengarna var utlagda. så fick jag föräkrings pengar och såg att jag kunde få ihop till en nyare. :( men så är det. Ska lägga mig lite över de på blocket då. får se hur detta går.
Sätt ut den för 10 eller 11 med originaldämpare och säga att för 2k till så får de med öhlinare :)

Då kanske du får 10 eller 11 för skotern och öhlinarna efter den obligatoriska plutningen. Att få tillbaka allt du lagt ut är nog kört.

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
tänkte faktiskt göra så som du sa "mr smurf" tjänar lite grann på det