Har gjort om en XC600SP-00...
...den fick 345cm matta med 51mm kammar. Funkar kanon på alla sätt, förutom att sladd-faktorn på led hastigt gick ned på noll! Tips: Köp skenor i rätt längd till din boggie. Typ sks skenor till en 345 matta. Mät noga alla infästningar så du inte får fruktsallad under maskinen i första guppet... Se upp så du inte sätter dit en alldeles för grym matta då din 500 motor inte är alldeles tokfull i hästar. Byt dit mindre drivhjul (krav vid 51mm) och se till att inte mattan tar i kylelementen, flytta isf ned o bak (för lägre angreppsvinkel-toppen i lössnö) hela boggien så den går fri. Ev kompensera neddrevningen på drivhjulen med större motordrev i vxllådan och tänk på att hastighetsmätaren bara blir en prydnad i fortsättningen. Räknade ut nångång att för varje cm som drivhjulen blir mindre förlorar man ca 7km/h. Vet inte om det är rätt, men min känns seg över 120 på mätaren, trots att min har 115hp. Hör av dig om du har fler frågor. Tips: Tänk noga efter innan du borrar sönder pärlan...
Har ute bilder på en annan jag byggt om, länk finns på www.informatik.umu.se/~svps9933
Kolla även www.startinglineproducts.com, www.hartmaninc.com, www.mountainperformance.com där finns mycket bra idéer.
Lycka till! /JL