Illvilligt rykte om Tundra Extreme 2011

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Hej!

Hörde ett illvilligt rykte om att Tundra extreme inte kommer komma till sverige?

Någon annan som hört detta?

Jag vill ju gärna bli övertygad om att detta är felaktigt, då det verkar kunna bli drömskotern för mig....

//Dennis

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Men vad i hela fridens dagar!
Det vore ju en veritabel katastrof.

Jag känner till nästan en handfull som ska beställa en tundra extreme. Så marknad finns det ju.

Jag blir uppriktigt sagt förbannad över att arbetsmänniskor måste leva med stenåldersteknik bara för att de rätta chassina inte finns med bra motorer.

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Vilken rock n roll skoter, 800R Etec i den så är den fan mer intressant än renegade backcountryn :)

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Den kom inte, eller har jag missat något?
Såg den i en jänkartidning nyss. Det verkar vara en perfekt skoter för sverige och låglandet.
Nästan så att jag hade kunnat köpa en.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Jag HADE köpt en om dom togs in.
måste vara den ultimata friåkningsmaskinen.
får hoppas brp tar sitt förnuft till fånga och tar in den 2012

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
det är ju ett litet dyrt och mycket jobb att bygga en själv också. Kan väll inte gå att regga heller när den antagligen inte är typad här?

Vikström

Välkänd medlem
7 jun 2010
268
0
16
Umeå
där sa du det, samma segment som commander, med andra ord så finns det ni söker i lynx sortiment, nog därför inte brp valde att ta in den till sverige, dock tycker jag själv det är synd för dom verkar väldigt trevliga !

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Commandern är ju bredbandare, däremot är 49 ranger i samma segment (lång o smal med smal spårvidd) men med mindre kammar o annan framvagn. för friåkning är lts:en bättre
-det enda som saknas på tundran är 800 motorn

Vikström

Välkänd medlem
7 jun 2010
268
0
16
Umeå
lts:en är bättre så länge det gäller snö för den styr inte lika mkt snö framför sig som en A-arms framvagn gör.