indy 400-87 32as matta

indy 400

Välkänd medlem
31 dec 2012
144
0
6
Råneå
Hej kan man sätta dit en 32as matta på en indy 400-87a bara genom att skruva lös gammla mattan å slänga dit nya utan att behöva bygga om en massa? sitter en 500 motor i den och jag undrar om den motorn orkar bra med 32as matta?

Tacksam för svar:)
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Jag klämde dit en 28mm ripsaw matta på min gammal phazer. Men jag byggde om ganska mycket på jag ville ha den högre och så mattan jag satte dit va 307 lång och phazer org va 289 lr nått sånt. lite attackvinkel fick jag på köpet. Och phazern hade inga problem att dra runt den, men cylindrarna va borrad och det satt högkomps kolvar i. Men det fanns plats åt den

Det är ev nya drivhjul du kan åka på gissar jag
 

indy 400

Välkänd medlem
31 dec 2012
144
0
6
Råneå
okej de sitter 9kuggars drivhjul på den nu tog precis lös dom och jag tyckte det var ganska trångt för nya mattan
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Inget annat än att prova, har 44 på lynxen min och får knappt lr inte in lillfingret mellan kylaren i tunneln och kammen, annars får du byta drivhjul. Värsta som kan bli är ju att det tar i tunneln. Men 32 är ju inte så högt.
Provade du att lägga en träbit på en 35 mm på mattan och snurra runt för att se om det fick plats utan att ta i?
Att göra nya fästen och sätta dit är ju inte jätte svårt, tar bara lång tid och är rätt så mycket att mäta.
Tycker du den blir lite vek med nya mattan kan du dreva om lite, kostar ca 300 spänn för lilla drevet på rinab till min så :)
 

indy 400

Välkänd medlem
31 dec 2012
144
0
6
Råneå
okej tack för tipsen :) provade aldrig med träbiten men var lika tvungen å beställa nya lager till båda sidor på drivaxeln så jag får inte ihop den förrän jag har nya lager. vet du vart man kan få tag på drivhjul helst 7 kugg till en någorlunda billig peng? :)
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Kollade rinab och de va inte så dyra. Vet dock ej om dom passar, något för trött för att kika nu :p
Kolla med lokal återförsäljare, det är det bästa om det inte skulle passa mm.
Men finns en uppsjö med sidor
Rinab, skoterdelen, stenmarksmaskin, duells, 24mx, kalixmaskiner, ebay

Glöm nu inte att matcha delningen på hjulen och mattan
 

indy 400

Välkänd medlem
31 dec 2012
144
0
6
Råneå
Har beställt drivhjul men har inte fått dom än. Det blev rinab ja beställde från men ja har inte fått lös dom gammla iofs har ja inte ansträngt mig så mkt men de är ju de att ja inte har tillgång till nån press. Har du nå förslag? :)
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Har en 32mm ripsaw matta till salu om du vill köpa. ligger annons på köp och sälj delen på forumet