Indy 500 årsmodeller

Kallle

Medlem
12 feb 2008
20
0
1
har tänkt köpa en skoter för ca 12000kr och indy 500an verkar vara den bästa skotern för dom pengarna, men jag undrar vad som skiljer dom olika årsmodellerna åt. vilken har bäst bränsleförbrukning tex? -89or ser man hyfsat ofta, är dom bra? tacksam för svar mvh / kalle

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Indy 500 är en bra skoter. Spelar inte så stor roll på årsmodell, det är nog mer vilket skick det är på den. Men efter egen erfarenhet ska du nog undvika EFI modellen, den kan ge dig mer bekymmer än du behöver. Annars är dom fina, även med EFI. :) Om du vill ha en riktigt elak indy 500 kan du kolla på en -94(tror jag det var) 500sp. Det var den modellen man tävlade med. Bland annat i långlopp, mycket poppis. Lycka till!

EFI93

Välkänd medlem
1 jan 2000
506
0
16
Rundvik
hem2.passagen.se
Har en 93`a EFI SKS Har gått 2100 mil. Orginalkolvar ,orginallager,orginalmatta
mycket skoter om du får tag på en för den summan. Har bytt en vevstakstapp enda haveriet.

bruno1991

Medlem
11 okt 2007
36
0
1
Bångbro
Jag har en 89:a själv.:rock:

Han går som ett skött. Har inte haft några problem med den. Men har inte haft den så länge än. Smetade på ett par PSI-pipor idag, blev iaf goare ljud, men har inte hunnit testa så mycket för snön har ju inte kommit :bawling:

Vill du ha en skottsäker skojter, köp en indy.

Kallle

Medlem
12 feb 2008
20
0
1
Okej, men om man kollar på bärnsleförbrukningen, är en Phazer I/II snålare då?

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
kan då bara rekomendera en indy 500, mer skoter för pengarna finns inte! finns ju måndagsexemplar men dom är det riktigt få av. Har haft några indys och skulle inte ha nått emot att skaffa en igen. (fasten jag kör -03ans edge idag) Alla skotrar drar soppa och det ska man egentligen inte titta på och vad jag minns så drog inte 500an så värst med soppa. En klart godkänd skoter!