Indy 500 -98 Problem!!!!!

tompa__82

Medlem
4 mar 2011
46
0
1
Gävle
Hallå!
Har spenderat sommaren till att renovera den gamla härven, bytte kolvar och packade om motorn då den iaf var ur.
Sen kom snön och då var det dags att prova, gick inget vidare så parkerade den på gården, när jag sen skulle in med den i garaget igår så starta den utan problem, stog och tugga på tomgången, när jag sen bara rör gasen med tummen så dör den. Tänkte att den stod fel på skruv och nål, så ställde den enligt handboken på nålen:3 uppifrån och skruven 0,75 varv.
Dock kvarstår problemet, så fort jag rör gasen dör den, någon vänlig själ som har den blekaste vad det kan vara?
Det sitter även nya stift i.

Hua detta blev långt, hoppas ni orka läsa igenom.

Mvh Tom
 

tompa__82

Medlem
4 mar 2011
46
0
1
Gävle
Ja, absolut! Den får soppa, kan gå hur länge som helst på tomgången.
Har ställt om nålarna igen och skruva på förgasarna, nu får jag den att gå, men vill inte varva ur fullt samt så fullt med avgas smällar, samt att den missar i tändningen.
Får börja om med att ställa tändningen imorgon.

Men tar tacksamt emot fler tips om vad det kan vara.
 

tompa__82

Medlem
4 mar 2011
46
0
1
Gävle
Hallå!
Efter mycket jobb denna vecka så ska jag ta itu med detta igen, någon som vet hur man ställer tändningen på en Indy 500 -98?
 

Pederd

Aktiv medlem
26 nov 2007
60
0
6
Det kan vara cdi boxen som spökar. Kuppa en från en liknande skoter och prova.
 

tompa__82

Medlem
4 mar 2011
46
0
1
Gävle
Hallå!

Bestämmde mig för att kolla upp alla mätvärden på tändplatta, hattar osv. Började med att stoppa i nya stift igen, gänga av hattarna som det stod 5k Ohm på, mätte dom till 4,8-4,9 så det var ju bra.
Skulle gänga tillbaka hattarna men upptäckte att den ena inte ville, såg att kabeln inte var riktigt fräsch så klippte båda ca:1cm. Montera ihop, drog igång, gick bättre än någonsin.

Problemet löst, roligt att montera ner en skoter och så löser det sig med en dålig tändkabel.