Indy/Edge mod

kröken1

Semi PRO sledder
14 feb 2011
30
0
0
sundsvall
Har köpt mig en Polaris Indy som jag ska modifiera lite smått :rock:
Så det som börjades som en polaris indy ska bli en edge mod, har införskaffat mig huv och buk så det kommer nog bilder på fredag. Ska även införskaffa mig en dyna fatbar styre med höjare kanske slp pp skidor om jag har råd:hmmmm:

Orginal


Som den står nu
 

Attachments

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Såg ju bra ut! Var du tvungen att kapa/modifiera nånting för att få optimal passform?
 

kröken1

Semi PRO sledder
14 feb 2011
30
0
0
sundsvall
Jag var tvungen att kapa buken där dämpartornen sitter, Det var skit lätt det tog en kväll att borra ut, lyfta av gamla huven och på med nya samt nya nitar!
 

kröken1

Semi PRO sledder
14 feb 2011
30
0
0
sundsvall
Uppdatering ny : Dyna, Höjare och crosstyre!!

Låter bilden tala för sig själv =)



Det som är kvar nu är lacka röda stag gula, lacka trailing'armar svarta och lacka skidor'na svart gula och lacka ramen på dynan gul!
 

Neroxx

Välkänd medlem
27 feb 2011
176
0
6
söderhamn
kommer det inte göra väldigt ont om du tex hoppar i ett högt hopp å landa med röven på den där dynan eller obekvämt om man bara ska glida omkring?
 

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Höj Boggien! ett måste på en sån här maskin!.. sedan kanske du ska tänka på de Neroxx säger att det kan göra ont i rövva, av den där dynan.... Då tänker jag gör den tjockare med skummgummi ex. sedan kanske tänka på dämpare om börsen har råd =) ! annars mycket bra!
 

kröken1

Semi PRO sledder
14 feb 2011
30
0
0
sundsvall
Haha nej det sitter redan öhlins dämpare runt om så dämpningen behövs inte göras något alls på! Sen var dynan mer mjuk en vad jag förväntat mig så det tänker jag inte ändra på =)

Men somsagt ska höja boggien och lacka om stag, trailingarmar, ramen till dynan sen är den klar =)