Indy variator inställningar

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Tjena!
Har en indy sport gt, är inte så hemma på variatorer och grejjer så har en fråga.
i sekundär variatorn finns det X antal hål för fjädern, A,B och i på andra delen 1,2,3 vad menas med det och vilken skillnad gör dom hålen?

Tacksam för snabba svar :)

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Tack!
Ingen som skulle kunna ge en liten beskrivning på vad dom olika hålen ger för resultat?
Backshift? vad är det?

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Backshift är hur snabbt eller långsamt sekundärvariatorn "växlar ner" efter en fullgasrepa,tex en vända i lössnö och du måste släppa gas av nån anledning så växlar sekundären ned för att inte motorn ska storkna när du ger gas igen..den lägger i "rätt" växel om man säger så..
Ju "hårdare" du ställer fjädern i sekundären desto mer/snabbare backshift får du...

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Aha, om jag har fattat det hela rätt så 1,2,3 hålen ställer man backshiften på?
Vad gör då A,B?

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
kollat lite mera på skiten nu, satte fjädern i A och 3, som skulle vara "orginal" MEN ibland efter en fullgasrepa så stannar remen längst inne i sekundären. lägger man sedan rätt remmen kommer man ibland i väg annars så dras remen bara in. är verkligen inget motstånd alls. känns ju som om något är galet, Några förslag på vad det kan vara?
sitter i stället remen i läge b och 3 så har detta inte varit ett problem, men och andra sidan växlar den inte som jag vill då, eller så är det någon annat som är fel...

Några ider?? mina är slut...

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Den är kliniskt rent och alla detaljer "glider" fint innan slut monteringen.
tyckte dom klackarna såg lite slitna ut, men bara på ena sidan den andra sidan såg ny ut, tar och monterar nya imorgon om man kan få tag på några.
Börjar gissa på att fjädern tvärt nu gjort sitt. men det känns inte häller helt rätt...

Vilket läge ger mest spänning? borde vara B och 3?