inför köp

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
på söndag åker jag troligen och köper en indy 500 sks -90 i orginalskick, oskruvad..
enligt ägaren som är en äldre herre så är den familjekörd och fungerar perfekt maskinellt. dålig dyna men det gör mig inget..

nån som har några åsikter, påpekande, tips och råd inför köpet?

Edit: kan tillägga att den gått ca 1000 lugna mil

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå
efter 1000 mil bör man väll nästan byta kolvar men om den är så lungt kört kanske man inte behöver de !

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
35
Drängsmark
hur många ägare är det på den ?
om gubben har kört 1000mil lungt så kanske inte motorn kommer att tycka om att du kanske håller fullgas.
så ett kolv byte skulle itne sitta fel.

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
vet faktiskt inte hur många ägare den haft, man han hade haft den i 8år utan större bekymmer bortsett från att han satt in nya lager i boggien och styrstål och remmar, annars har den varit problemfri..

äldre herre kanske var fel uttryckt men jag menade då en runt 45-50 år kanske så jag tror den varit "lagomt" körd, varken mesigt eller pressad.

jag funderar starkt på denna just för att jag vill ha en skoter som man förhoppningsvis slipper massa jobbigt mekande för den här säsongen iaf och den verkar lovande. man kan inte förvänta sig allt i min prisklass :D

angående kolvbyte känns det nästan "onödigt" om man inte borrar till överdimension samtidigt...

men är det nåt speciellt man bör kolla upp på just den här skotern?

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
jahapp. då blev det den indyn då.. varit ute nån timme å kört..går bara fint faktiskt... sitter öhlinare på den oxå..
men satans kallt utan täckbrallor och hjälm =)

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
jo dubbeldyna. tyvärr väldigt trasig men visst finns det nya överdrag attköpa? annars får ja leta beggad dyna.. skulle va kul med en enkel oxå..

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
ja inte tror ja den var gubbkörd precis.. men tror inte den var plågad speciellt heller.. hursomhelst är jag kanonnöjd med den..

en sak jag oroar mig liteöver är hur länge den separata oljesmörjningen kommer fungera? man får ju inte direkt nån förvarning att den är på väg att lägga av...